Friday, 13 July 2012

Mampukah Aku?

Assalamualaikum
Salam sejahtera..


Melihat kesungguhan seorang ibu menjaga anak, membuat Sarah terfikir sesuatu..
-Mampukah aku suatu hari nanti cekal hati menjaga anak?
-Mampukah aku bangun tengah malam ketika anak kelaparan?
-Mampukah aku bangun tengah malam ketika anak sukar untuk tidur?
-Mampukah aku kuatkan hati ketika anak sakit?
-Mampukah aku melayan keletah, ragam anak suatu hari nanti?
-Mampukah........

Mungkin senang untuk berkata sekarang sekarang, tetapi mampukah dilakukan ketika terikat dengan komitmen itu?

14 comments:

  1. Insyallah Sarah..
    Allah lebih tahu apa yang sarah mampu atau pun tidak, tapi kebiasaannya, Ibu2 ni naluri dia lain kan, kekuatan tu automatik ada bila dah bergelar bakal ibu atau dah jadi ibu.
    =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup betul tu nisa.kebiasaannya kita tengok bila seseorng tu jd ibu, naturally sifat tu akan ada pd diri kan.insyaAllah..

      Delete
  2. insyaALLAH dear.. doakan semuanya bjln lncr.. berusaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah..usaha ke arah lebih baik :)

      Delete
  3. insyaAllah semua wanita ade bakat tu sarah ;)
    don worry to much okeh ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, baik ciksusu..bila tiba masa tu nnti doakan kekuatan dari Allah.

      Delete
  4. btol tu sarah..cik mah pun slalu terpikir....mampukah kita???insyaAllah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn,insyaAllah.usaha yang terbaik..

      Delete
  5. Amin.. moga kita semua diberikan kekuatan untuk menghadapinya bila masa tu dah tiba untuk kita

    ReplyDelete
  6. saila pun selalu terfikir benda yg sama..saila x berani nak ckp saila mampu skrg,tp tetap berdoa supaya saila boleh bt..tp still risau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah.kita doa sama2. itu dah jadi tanggungjawab kita la kan.

      Delete
  7. Insya-Allah..boleh Sarah. Kalau kita yakin kita boleh buat mesti boleh. Allah akan permudahkan urusan kita. Insya-Allah

    ReplyDelete
  8. insyaAllah.betulkan.cuma yakin dgn Allah shj.

    ReplyDelete

:: Kamu yang mempunyai jejari cantik
:: Sudah baca harap balas