Wednesday, 7 May 2014

Ganti Puasa? Errr..Belum Lagi..

Assalamualaikum
Salam sejahtera..

Dah bilanya Zharif lahir tahun lepas lagi 5 hari nak puasa, memang maknya tak puasa penuh lah tahun tu.
30 hari nak ganti. Takat hari ni baru satu hari je lepas.
Bila puasa then pumping terasa sakit.
Pastu dari sehari ke sehari nak ganti belum buat lagi.
Nak-nak pulak sekarang production ibarat kais pagi dapat makan untuk sarapan je.
Adoi lagi la rasa taknak ganti.

Wanita cuti berpuasa @ tak ganti puasa sebab kan dia risau kan anak dia dibolehkan buka @ tak ganti puasa bagi tahun tu.
Dengan syarat bayar fidyah dan ganti puasa pada tahun lain.

Wanita yang cuti puasa @ tak ganti puasa sebab risaukan kesihatan diri sendiri hanya perlu  ganti puasa.

Jadi sekarang, masih nak cuba untuk ganti mana yang mampu.
Sebab masa yang sama nak Zharif dapat kan susu ibu sampai dia setahun.
Walau sehari 1 @ 2 botol. Harap cukup untuk badan dia untuk bina sistem pertahanan.
Lepas tu fully FM.
Bila adik dah lahir, dah produce susu matang, boleh campur susu ibu dalam FM dia.
Itu mak target. Harap dapat la.
Dengan izin Allah ---

3 comments:

  1. xpe sarah.. wat takat yg termampu.. dis few week pon tqah nye production down.. uhu.. stok dah xde.. gigih pam jugak.. even tqah xpreggy.. tqah pon tgh usaha ganti puasa gak..huhu..

    ReplyDelete
  2. selamat mengganti puasa dear...

    ReplyDelete
  3. sy pun bila puasa...production jd kurang...
    kesian anak kejap2 nak susu..mcm lapar sgt...
    badan pun rasa kering kontang... xtahu laa cmne Ramadhan nnti..harap2 sgt both mak ngn anak ok je

    ReplyDelete

:: Kamu yang mempunyai jejari cantik
:: Sudah baca harap balas