Wednesday, 17 April 2013

Cara Saya Masak Ikan Kukus.

Assalamualaikum
Salam sejahtera..

Rumah kami ni masih lagi dalam kekurangan perkakas nak masak- masak ni.
Yang penting je ada dulu. Kalau macam periuk pengukus tu memang takde la lagi.
Jadi nya, bila tekak tiba rasa nak makan yang kukus ni memang kena cari cara survival la jawabnya.

Macam ni la kalau rasa nak makan ikan siakap stim.

Masukkan air dalam kuali. Letakkan ikan dengan bahan-bahan dalam pan & letak dalam kuali tu.

Bila nak kukus, tutup. Letakkan tuala basah kat tepi penutup tu.

Dan..tralala..10minit jadi la ikan siakap stim :)
Kuah terlebih sebab dah terletak air awal-awal before stim.Patutnya tak perlu pun.





13 comments:

  1. ini mmg betol2 survival ni...
    t'baek laa Sarah (^_^)

    ReplyDelete
  2. cayalah sarah..wpun survival style tp nmpk sedap la..huhu..tetiba nk ikan stim jgk..alahaiii..huhu

    ReplyDelete
  3. wah..... kreatif sungguh sarah.

    ReplyDelete
  4. sy pon kukus dlm kuali, xde pgukus. huhu

    ReplyDelete
  5. sarah: qaseh dpt hadiah pengukus time resepsi di jitra dulu...tp tak dpt dikesan sapa yg bermurah hati tu. syukur dpt kukus siakap dan buat business apam polkadot. ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa la yg baik hati tu kan.dapat qaseh jadikan sumber rezeki plak pastu.

      Delete
  6. Memang kreatif! imahpun tak terfikir nak buat mcm ni. hehe..imah time bujang dulu mmg dah beli periuk kukus sbb masa menyewa dulu suka masak ayam dgn ikan kukus. hehe

    ReplyDelete

:: Kamu yang mempunyai jejari cantik
:: Sudah baca harap balas